Amsterdam

Eetgelegenheden in de buurt van Moco Museum Amsterdam

De Pijp, genesteld in het hart van Amsterdam, is een levendige buurt vol karakter en diverse cultuur. Binnen de levendige straten ontdek je een fantastische mix van eetgelegenheden, elk met hun eigen unieke charme. Van schilderachtige cafés met huisgemaakte veganistische gerechten tot drukke markten waar traditionele Nederlandse lekkernijen worden geserveerd, elke plek weerspiegelt een andere kant van de bruisende voedselscène van De Pijp. Ga met ons mee op culinair avontuur terwijl we De Pijp verkennen, genietend van de heerlijke aanbiedingen één voor één.

Factory Girl

Factory Girl, gelegen in het hart van De Pijp, is meer dan alleen een restaurant. Het is een toevluchtsoord voor de gezondheidsbewuste mens en liefhebbers van huisgemaakte delicatessen. Zodra je binnenkomt, verwelkomt de uitnodigende sfeer je, leidend naar een serene ruimte versierd met een eclectische mix van moderne kunst en minimalistisch meubilair. De toewijding van Factory Girl aan het serveren van een diverse reeks dieetbehoeften is lovenswaardig, met een keur aan vegetarische en veganistische gerechten die net zo heerlijk als voedzaam zijn. Van een snel ontbijt tot een rustige lunch, elke maaltijd wordt een gedenkwaardige gelegenheid bij Factory Girl, die zorgt voor een heerlijke start van je gastronomische reis in De Pijp.

Factory Girl, De Pijp

Amsterdam

Het Paardje

Het Paardje biedt een fascinerende juxtapositie van traditionele Amsterdamse charme en moderne culinaire verfijning. Dit intieme, gezellige etablissement staat bekend om zijn warme gastvrijheid, met medewerkers die gasten betoveren met hun zoete gedrag en attentheid. Het eten, net zo verleidelijk als de sfeer, is een feest van smaken. Of je nu een fan bent van een ontspannen brunch, een cocktail liefhebber of een liefhebber van klassieke Nederlandse snacks, Het Paardje heeft voor ieder wat wils. De uitnodigende sfeer samen met het diverse menu zorgt voor een bevredigende ervaring voor diegenen die op zoek zijn naar een lokale culinaire verrukking.

Het paardje

Het Paardje - Amsterdam

Pilsvogel

Geïnspireerd door de boeiende ontwerpen van Gaudí, is Pilsvogel een echt juweel van De Pijp. Het integreert naadloos artistieke designelementen met een vriendelijke, ontspannen sfeer. Het buitenterras, perfect voor dineren in de open lucht, is een bijzonder aantrekkelijke eigenschap en biedt gasten de kans om van hun maaltijden te genieten in de verfrissende Amsterdamse bries. Van heerlijke tapas tot een verscheidenheid aan verleidelijke tosti's, het menu van Pilsvogel biedt een reeks opties die zelfs de meest veeleisende fijnproever zullen bekoren. Met zijn smaakvolle decor en heerlijke menu, biedt Pilsvogel een unieke eetervaring die de levendige, artistieke geest van De Pijp belichaamt.

Pilsvogel 1

Pilsvogel - Amsterdam

Pilsvogel 1 1

Albert Cuyp Market: Goudse Stroopwafels

Geen trip naar Amsterdam is compleet zonder een bezoek aan de bruisende Albert Cuyp Markt, en daarin een stop bij de beroemde Goudse Stroopwafels. De markt zelf is een kleurrijke, levendige momentopname van het leven in Amsterdam, maar de echte ster zijn de Goudse Stroopwafels. Ze serveren authentieke, handgemaakte stroopwafels - een traditionele Nederlandse lekkernij die net zo verwennerij is als geliefd. Kijk vol ontzag hoe ze vers voor je ogen worden gemaakt, de kleverige karamelvulling perfect tussen dunne, knapperige wafels geklemd. Na één hap begrijp je waarom dit kleine traktatie een Nederlandse schat is.

Albert Cuyp 1

Albert Cuyp Market - Amsterdam

Bakers & Roasters

Onze culinaire reis in De Pijp wordt afgesloten met Bakers & Roasters, een charmante eetgelegenheid die de cafécultuur van Nieuw-Zeeland combineert met de Braziliaanse gastronomie. Het moment dat je binnenkomt, word je verwelkomd door de hemelse geur van versgebakken brood en de vriendelijke glimlachen van het personeel. Bakers & Roasters biedt een heerlijk menu vol met verrukkelijke zelfgemaakte producten, nauwgezet bereid met verse, lokale ingrediënten. Van lichte snacks tot stevige maaltijden, elk gerecht is een arbeid van liefde, resulterend in een eetervaring die een blijvende indruk achterlaat. Bij Bakers & Roasters geniet je niet alleen van een maaltijd - je ervaart een unieke mix van culturen door middel van eten.

Bakers Roasters 2 1

Bakers & Roasters - Amsterdam

Bakers Roasters

Whether you're a food enthusiast seeking new experiences or a traveller looking for a taste of local culture, De Pijp offers a palette of flavours that are sure to create lasting memories of your journey through Amsterdam. It's not just about the food, it's about the experience – the sights, the sounds, and the tastes that define this extraordinary city.

Moco London