1 Activiteit per Wijk in Barcelona

Op een prachtige zomerdag in Barcelona, verken verschillende wijken elk met hun eigen charme. Bezoek het zonnige strand van Barceloneta, de bruisende markt in El Raval, de populaire tapasplekken in Sant Antoni, de culturele hub El Born en de beroemde Gotische Wijk. Volg ons, terwijl we je door boeiende districten leiden en nieuwe aspecten van Barcelona onthullen, door de charme van de ene wijk na de andere te ontwarren.

Barceloneta Strand: Waar de Stad de Zee Ontmoet

De reis begint in Barceloneta, waar de stad de zee kust. Met een lengte van meer dan 1,1 kilometer, is het een drukke plek vol activiteiten. Lokale inwoners en toeristen komen hier om watersporten te beoefenen, beachvolleybal te spelen en gewoon te genieten van de Mediterrane zon. Het strand is versierd met Frank Gehry's 'El Peix' sculptuur, wat bijdraagt aan het levendige gevoel waar rust en opwinding samen bestaan.

Barceloneta Beach

Barceloneta Beach - Barcelona

La Boqueria Markt, El Raval: Een Feest voor de Zintuigen

Duik vervolgens in het dynamische hart van El Raval en dompel jezelf onder in het zintuiglijke genot van de La Boqueria Markt. Deze bruisende markt heeft een geschiedenis die teruggaat tot de 13e eeuw en biedt een viering van kleur, geluid en heerlijke geuren. Vind verse producten, vlees, vis tot een scala aan lokale en exotische producten - de markt staat als een gastronomisch paradijs.

La Boqueria Market

El Raval - Barcelona

Carrer Blai, Sant Antoni: Het Hart van Barcelona's Eetcultuur

Ga verder met je ontdekkingstocht naar Carrer Blai, het hart van Sant Antoni, een wijk bekend om zijn trendy eetgelegenheden en bars. Deze voetgangersvriendelijke straat staat bekend om zijn 'pintxos' (kleine hapjes) bars. Laat je verleiden door deze heerlijke traktaties in combinatie met een glas lokale vermout en vang de essentie van Barcelona's levendige eetcultuur.

Career Blai

Career Blai - Barcelona

Career Blai

Moco Museum Barcelona, El Born: Een Oase van Moderne Kunst

Het Moco Museum Barcelona, gelegen in de dynamische wijk El Born, is een symbool van hedendaagse en moderne kunst. Het spreekt zowel nieuwkomers in kunst als doorgewinterde kunstliefhebbers aan. Het museum toont een scala aan iconische werken van beroemde kunstenaars en staat sinds 2021 voorop in digitale immersieve kunst en het fenomeen van NFT-kunst.

De buur van het museum is ook de Moco Concept Store, een creatieve ruimte waar kunst en levensstijl samenkomen. Het biedt een unieke selectie van aan kunst gerelateerde producten, boeken en exclusieve design items.

Buy Tickets

Moco Museum Barcelona

Kaws Room

De Kus van de Vrijheid Muurschildering, Gotische Wijk: Een Stukje van Barcelona's Ziel

Eindig je tour in de Gotische Wijk, waar geschiedenis naadloos overgaat in het heden. De 'Kus van de Vrijheid' muurschildering, een werk van kunstenaar Joan Fontcuberta, is samengesteld uit duizenden foto's van locals. Het vertegenwoordigt een gedeeld gevoel van vrijheid. Deze complexe muurschildering biedt een nieuwe kijk op de openbare kunst van de stad en is een plek die je in de stad moet zien.

Kiss of freedom

Terwijl je de diverse wijken van Barcelona verkent, zal de magie van de stad zeker je hart veroveren. Elke wijk biedt zijn eigen unieke charme, van de artist ieke en culturele wonderen van El Born tot de levendige ambiance van Carrer Blai in Sant Antoni. Dus ga op ontdekkingstocht en ervaar de schoonheid en aantrekkingskracht van Barcelona die een blijvende indruk op je zal achterlaten.

Moco London