HIRST HEART

Ales de colom i cor de brau

'The Immaculate Heart - Sacred' - Damien Hirst

Durant segles, el cor ha estat símbol del sagrat. The Immaculate Heart (El cor immaculat) de Damien Hirst connecta amb aquesta tradició històrica tot servint-se d’una composició austera.

Prescindint dels vermells habituals en les representacions del Sagrat Cor, Hirst situa el dolor i el sofriment de la Passió de Crist en primer terme, acompanyant-lo d’unes ales amb què posa de relleu el poder redemptor del seu sofriment. Al voltant del cor de brau, un provocatiu filferro de pues resulta tan violent com la tradicional corona d'espines, mentre que la daga que el travessa de dalt a baix ens recorda les ferides sofertes per Crist a la creu.

IMG 1835 copy

L'obra posa en dubte la noció d'objectes amb què s’ha simbolitzat la mort, la redempció o el sofriment, i ens encara amb el seu significat canviant.

El simbolisme, com el llenguatge, es transforma amb el pas del temps, i el mateix val per al significat cultural de certes paraules, idees o objectes. En el cas del Sagrat Cor, tanmateix, molts objectes d’entrada sense relació entre ells, un cop junts han donat llum a una idea coherent que s’ha assegurat segles de longevitat.

Explora Damien Hirst a Moco Barcelona
The Immaculate Heart Sacred by Damien Hirst at Moco Museum Barcelona